e-mail marketing

 

               K oživeniu e-marketingu ako spôsobu reklamy prispela vo veľkej miere finančná kríza, ktorá ovplyvňuje rozhodnutia ako predajcov tak aj ich zákazníkov. Šetrenie zo strany zákazníka ovplyvňuje príjmy a teda zisky predajcov, ktorí potom zákonite majú menej finančných prostriedkov na reklamu. Tu sa tak otvára priestor práve pre finančne veľmi prijateľný e-mail marketing.

 

            Súhlasím s vyjadreniami, že táto forma reklamy nie je žiadnou novinkou ba je dokonca prežitkom vo svete marketingovej komunikácie ale pre mňa je novinkou to, že na jednej strane sa kvôli kríze o to začali zaujímať v poslednom období hlavne od predvianočného obdobia aj veľké firmy, ktoré touto formou nahradzujú klasické, spravidla drahšie formy marketingu. Tu by som ako príklad chcel uviesť napríklad IKEU alebo Tesco, ktoré rozposielajú značné množstvo tejto formy reklamy. Spojili to so zákazníckymi kartami kde majú podrobný prehľad o potrebách zákazníkov a teda vedia na čo zacieliť nasledujúcu kampaň. Zdarma si získali databázu e-mailov.

            Druhou novinkou je tiež návrat internetových inzerentov k tejto forme reklamy nakoľko ako už bolo spomenuté práve prebiehajúca finančná kríza ich donútila prehodnotiť objemy financií na reklamu a teda zoptimalizovať svoje náklady tak aby hoc nepriniesli až taký efekt ale za oveľa menej peňazí priniesli efekt aspoň zrovnateľný.