Aby bolo možné efektívne zasiahnuť cieľovú skupinu, klasický marketingový prístup sa vplyvom rôznych faktorov mení, kde najsilnejšími príčinami sú výrazné konkurenčné prostredie, nové informačné technológie a nasýtenosť trhu.

         Marketéri už cítia slabnúci vplyv klasickej reklamy a preto sa snažia o vývoj a uplatnenie nových trendov. 

Vizuálne znázornenie najnovších trendov marketingu

 

Medzi najnovšie trendy v marketingovom manažmente sa za posledné desaťročie zaradili nasledovné:

- skúsenostný marketing – zameraný na vytvorenie príjemnej skúsenosti z každej spotreby a prilákanie zákazníka k opätovnému nákupu. Prvá skúsenosť s produktom musí byť pozitívna,

- reverzný marketing – marketing, ktorý zapája zákazníka už do samotného navrhovania produktu, jeho ceny aj spôsobu distribúcie, kedy výsledkom sú produkty „šité na mieru“ zákazníka,

-  holistický marketing – marketing, ktorý sa snaží myslieť ako zákazník,

- lovemarks marketing – založený na emocionálnom vzťahu zákazníkov k danej značke. Smeruje k tomu, aby zákazníci danú značku preferovali, či priam milovali,

- scénický marketing – marketing, ktorý zoskupuje ľudí podľa podobných „scén“ v ich živote, napr. akú hudbu počúvajú, aký štýl odevu nosia, ako sa radi zabávajú. Dá               sa identifikovať jeho zjavná nadväznosť na psychografické kritériá segmentácie,

- zážitkový marketing – založený na silnom zážitku zo spotreby výrobku, či služby napr. pri v zážitkových hoteloch, zážitkové nakupovanie, zážitková turistika,

- virálny marketing – „samovoľne“ šíriaci sa marketing.

Využívanie nových marketingových nástrojov u veľkých, stredných a malých firiem v EÚ vyjadrené v percentách (oslovených bolo 176 európskych direct marketérov)

 

3 kroky ako prekonať recesiu s náskokom

KROK 1

Pochopiť zmysel a hodnotu marketingu a vykonávať ho systematicky. Marketing je nevyhnutnou funkciou v každej firme a je životne nevyhnutný na prežitie krízy. Premysleným a dobre miereným marketingom firma oslovuje nových zákazníkov a získava tržby od predchádzajúcich klientov. Preto je marketing investíciou a nie výdavkom.

KROK 2

Mať odvahu byt agresívnejším v ťažkých časoch. Byt agresívnejším neznamená míňať financie na všetky možné regionálne reklamné aktivity. Je dôležitejšie myslieť strategicky a minúť cielenejšie. Potrebuje to dávku odvahy, aby ste minuli viacej peňazí v časoch, keď výhľady na tržby nevyzerajú najlepšie, ale je dokázané, že sa to vyplatí.

KROK 3

Strategicky rozvrhnite a naplánujte zdroje. Pre správne naplánovanú stratégiu „krízového“ marketingu sa oplatí nešetriť a nezabúdať na klasické kroky smerujúce ku kvalitnému a presnému plánu.