Aby bolo možné efektívne zasiahnuť cieľovú skupinu, klasický marketingový prístup sa vplyvom rôznych faktorov mení, kde najsilnejšími príčinami sú výrazné konkurenčné prostredie, nové informačné technológie a nasýtenosť trhu.
Marketéri už cítia slabnúci vplyv klasickej reklamy a preto sa snažia o vývoj a uplatnenie nových trendov.
Vizuálne znázornenie najnovších trendov marketingu
Medzi najnovšie trendy v marketingovom manažmente sa za posledné desaťročie zaradili nasledovné:
- skúsenostný marketing – zameraný na vytvorenie príjemnej skúsenosti z každej spotreby a prilákanie zákazníka k opätovnému nákupu. Prvá skúsenosť s produktom musí byť pozitívna,
- reverzný marketing – marketing, ktorý zapája zákazníka už do samotného navrhovania produktu, jeho ceny aj spôsobu distribúcie, kedy výsledkom sú produkty „šité na mieru“ zákazníka,
- holistický marketing – marketing, ktorý sa snaží myslieť ako zákazník,
- lovemarks marketing – založený na emocionálnom vzťahu zákazníkov k danej značke. Smeruje k tomu, aby zákazníci danú značku preferovali, či priam milovali,
- scénický marketing – marketing, ktorý zoskupuje ľudí podľa podobných „scén“ v ich živote, napr. akú hudbu počúvajú, aký štýl odevu nosia, ako sa radi zabávajú. Dá sa identifikovať jeho zjavná nadväznosť na psychografické kritériá segmentácie,
- zážitkový marketing – založený na silnom zážitku zo spotreby výrobku, či služby napr. pri v zážitkových hoteloch, zážitkové nakupovanie, zážitková turistika,
- virálny marketing – „samovoľne“ šíriaci sa marketing.
Využívanie nových marketingových nástrojov u veľkých, stredných a malých firiem v EÚ vyjadrené v percentách (oslovených bolo 176 európskych direct marketérov)