Mobilný marketing

 

Mobilný marketing do značnej miery stojí na technológii a ich marketingového potenciálu. Vďaka nástupu nových progresívnych multiplatformných technológií a ich kladnému prijatiu zo strany zákazníka a verejnosti je mobilný marketing na prudkom vzostupe a prirodzene ho tak využíva postupne viac firiem. Tento fakt si dnes už uvedomuje celá rada spoločností a pri plánovaní svojich marketingových aktivít už vopred počíta so zaradením tohto nového média do svojho marketingového mixu alebo ako sekundárnu aktivitu.

V súčasnej dobe využitie mobilného marketingu je teda na jednej strane ovplyvnené technickými možnosťami mobilných technológií, ale hlavným hráčom, ktorý našťastie vždy rozhoduje o prípadnom úspechu či neúspechu rozhoduje je naďalej zákazník. Zaujímavý je stále obecný názor, že mobilný marketing je tým, čo užívatelia vždy nadšene vítajú alebo by aspoň vítať mali. Pritom toto tvrdenie začne veľmi silne pokrivkávať v momente, keď urobíme porovnanie efektivity s kampaňou z minulosti.

Úspech každej reklamnej kampane závisí na správnom načasovaní a forme podania. Využiteľnosť novej technológie je žiaľ taktiež veľmi ovplyvňovaná cenovou politikou a ďalšími strategickými cieľmi mobilných operátorov.

Najčastejšie sa využíva mobilný marketing na trhu s rýchloobrátkovým tovarom pri využití dvoch základných scenárov.

Prvým z nich je tipovanie „ niečoho v niečom“. Takým scenárom môže byť situácie, keď zákazník odošle svoj tip a zaradí sa do súťaže napríklad o automobil. Často je v takýchto prípadoch poskytnutá zákazníkovi jednoduchá Java hra, šetrič displeja alebo melódia ako malá odmena za jeho snahu.

Druhým scenárom je získavanie mobilného obsahu za nákup konkrétneho produktu. Najčastejšie je v takýchto prípadoch zaslaná užívateľovi SMS správa, ktorá obsahuje odkaz na WAP stránku, kde má užívateľ možnosť získať určitý mobilný obsah.