Guerilla marketing

 

  Táto taktika vznikla postupne ako dôsledok tvrdého boja so silnejšou konkurenciou. Nie je spojený len s bojom s konkurentmi, malých proti veľkým, ale mení sa s vyvíjajúcimi sa technológiami a s možnosťami komunikácie vôbec. Jeho podstatným prvkom, podobne ako pri vírovom marketingu, je jeho nízka nákladovosť a balancovanie na hranici legálnosti.

        Guerilla marketingom sa najčastejšie označuje provokatívna, kontroverzná a agresívna reklama, pri ktorej sa nepoužívajú klasické reklamné kanály alebo sa použijú neštandardným spôsobom. Guerilla marketing sa od klasického marketingu odlišuje hlavne tým, že sa nespolieha na bezhraničný marketingový rozpočet, ale skôr na predstavivosť zákazníka. Jeho tvorcom teda nechýba hlavne zaujatosť pre vec, nápaditosť a osobná angažovanosť. Dnes je Guerilla marketing považovaný za trend a začínajú sa mu venovať i firmy, pre ktoré nie je nevyhnutný, nie sú naň odsúdené. Zo svojej podstaty teda musí splniť dve základné podmienky. Nízko nákladovosť a orientáciu na maximálnu efektivitu. Vďaka týmto podmienkam často balansuje na hranici etiky komunikácie, či dokonca legálnosti. Z tohto pohľadu by bolo možno vhodné pomenovať Guerilla marketing aj ako budgetový marketing, pretože orientácia na nízke náklady je tu veľmi výrazná.